Az Apple hétfőn bemutatta régóta várt „Vision Pro” névre keresztelt virtuális valóság fejhallgatóját, amely a technológiai óriás első jelentős termékbemutatója az AirPods fülhallgató 2016-os megjelenése óta.
A borsos 3499 dolláros készüléket egyelőre inkább a videojátékok és egyéb alkalmazások fejlesztőinek szánják, nem pedig a nagyközönségnek. De az Apple belépése a VR és az úgynevezett kiterjesztett valóság szegmens növekvő piacára felkeltheti a fogyasztók érdeklődését a továbbra is meglehetősen niche technológiai termék iránt. Az Apple szerint a fejhallgatók, amelyeket az Apple a világ első térbeli számítógépeinek nevez, a jövő év elején lesznek elérhetők az Apple.com-on és az Egyesült Államok kiskereskedelmi üzleteiben.
- CBS Essentials: Az Apple Vision Pro ára 3500 dollár. Ez a sokkal olcsóbb, 4,7 csillagos VR headset a kedvenc alternatívánk
„Ahogy a Mac bemutatott minket a személyi számítástechnikával, az iPhone pedig a mobil számítástechnikával, az Apple Vision Pro a térbeli számítástechnikával mutat be minket” – mondta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója hétfőn a VR-eszköz bemutatásakor az Apple Worldwide Developer’s Conference-en.
Az új fejhallgatóval az Apple felzárkózik a VR-fegyverkezési versenyben, és olyan riválisok, mint a Google és a Facebook tulajdonosa, Meta már előretörtek a növekvő térben.
A Wedbush Securities technológiai elemzője, Dan Ives szerint a piacra való késői belépés mégis bevált az Apple számára más termékekkel, például az okosórákkal, mert ez lehetővé teszi a technológiai óriás számára, hogy várjon, míg más cégek először tesztelik az új piacokat.
„Nincs okunk kapkodni”. Megvárnak más cégeket, például a Google-t és a Meta-t, aztán bejönnek néhány év múlva, és piacot teremtenek a terméknek, mert az emberek szeretik az Apple-t” – mondta Ives a CBS MoneyWatch-nek. „Nem érdekli őket, hogy első, második vagy harmadik helyen állnak a piacon, mert tudják, hogy páratlan ökoszisztémával rendelkeznek, amelyet megérinthetnek.”
Az első Apple-termék, amelyen keresztül nézel, és nem
Az Apple az általa „térbeli számítógépnek” nevezett új eszközt úgy számlázza ki, mint amely „varázslatos” élményt nyújt a felhasználóknak.
„Ez a nap évek óta készül” – mondta Cook. „A digitális tartalom és a való világ keverése rendkívüli élményeket fog teremteni” – mondta, hozzátéve, hogy a karcsú szemüveg az Apple első olyan terméke, amelyen „átnéz, és nem”.
Az eszköz felhasználói hozzáférhetnek azokhoz az alkalmazásokhoz, amelyeket megszoktak az iPhone-juk kezdőképernyőjén, amely az előttük lévő fizikai környezetet fedi le. A felhasználók szemükkel, kezükkel és hangjukkal vezérlik a Vision Pro-t.
Az Apple szabadalmaztatott M2 és R1 chipjei hajtják, amelyek lehetővé teszik az eszköz számára, hogy csendben maradjon, és késleltetés nélkül streamelje a képeket.
Mi mást tehet?
A headsetet viselők kommunikálhatnak azokkal az alkalmazásokkal, amelyeket általában mobileszközökön keresztül érnek el, valamint tévét és filmeket nézhetnek, valamint kapcsolatot tarthatnak az Apple Facetime videokonferencia-eszközén keresztül. A vállalat szerint bejuthatnak az általuk választott magával ragadó környezetbe, videojátékokat játszhatnak, valamint fényképeket nézhetnek meg és oszthatnak meg.
Megveszik az emberek?
Más headsetgyártók, például a Google Glass korábbi bukásai figyelmeztető mesét mutathatnak be, de az Apple-nek olyan beépített felhasználói bázisa van, amely más cégeknél hiányzik a szakértők szerint.
„Könnyű leírni egy VR headsetet, de az emberek addig írták le az Apple Watch-ot, amíg az Apple ki nem adta” – mondta Ives.
Ives elmondta, hogy szerinte a termékbejelentés a kaliforniai székhelyű Cupertino-i Apple számára lesz előny.
„Továbbra fogja beágyazni az Apple-t a fejlesztői közösségbe, és végső soron úgy gondolom, hogy ez csak egy része annak a szélesebb mesterségesintelligencia-stratégiának, amelyet Tim Cook a következő 12-18 hónapban bevezet” – mondta.
Arra számít, hogy az Apple nagyjából 150 000 headsetet ad el 2024-ben, és 1 milliót a második évében alacsonyabb áron.
A CCS Insight kutatócég szerint 2016 óta a virtuális és kiterjesztett valóságú eszközök átlagos éves kiszállítása átlagosan 8,6 millió darab. A cég arra számít, hogy az eladások az idei évben továbbra is lassúak maradnak, körülbelül 11 milliós eladási előrejelzéssel, majd fokozatosan 67 millióra emelkedik 2026-ban.
Forrás: /CBS NEWS/